sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Kevättakkini mun

Tämä kevättakki oli alkujaan syystakki. Leikkasin kankaan nimittäin viime syksynä, tai ehkä se oli ennemminkin loppukesää... Kaava on joka tapauksessa Ottobrestä 5/2012 Luxurious Flowers. En muista missä koossa olen kaavan piirtänyt (34 tai 36), hihoja ja helmaa olen lyhentänyt, saumanvarojen leveydestä ei ole mitään muistikuvaa, mutta kyllä tästä aika sopiva tuli. Ihanaa kun hihat ei ole liian pitkät. Kuvioita en välittänyt mitenkään kohdistella, kun on kuitenkin niin levoton kuvio, ettei sillä varmaan juurikaan ole väliä.

Kankaan ostin joskus Eurokankaan palalaarista tarkoituksena tehdä siitä kotelomekko, vaan toisin kävi! (Myyjä olis halunnu tehdä samaisesta kankaasta housut, mutta tämä oli ainut pala.) Kangas on vähän lakanapuuvillaa paksumpaa puuvillaa. Vuorina tässä on Jätti-Rätin kaikista ohuinta mustaa tikkivuoria, joka on kyllä todella ohutta. Takki on sopiva juuri nyt ja tulee varmasti käyttöön, koska olen tämän paksuista takkia kaipaillut jo monet vuodet.

 Etuhelmassa on jotain häikkää, kangas vetää jotenkin kummallisesti, mutta on kyllä käytössä asettunut paremmin, eikä näy kovin selvästi. Taskuissa on piilovetoketjut, jotka olivat ensimmäiset ompelemani, joten jäljessä olis kyllä vähän toivomisen varaa, etenkin kun ei mulla ole sitä piilovetuketjupaininjalkaa koneessa.

 Huppu istuu nätimmin, jos vetoketju ei ole ihan ylös asti kiinni.

Huppu on järjettömän suuri, mutta ehkä sitä ei ole tarkoitettu käytettäväksi.


7 kommenttia: