sunnuntai 4. marraskuuta 2012

Olenhan mä sentään jotain tehny

Vaikka musta tuntuu, etten mä ole saanut aikaiseksi yhtään mitään, niin kamerasta kuitenkin löytyi yhtä sun toista. Yks mitä kamerasta EI löytynyt, on ne kassit, mitkä on aiheuttanu mulle harmaita hiuksia (mulla on ihan oikeesti lähteny väri päästä. Värjäsin vajaa pari viikkoo sitten hiukset ja on nyt jo ihan haalistunu, ja vielä tosi epätasaisesti...). Mutta niistä kasseista joudutte nyt vaan luottamaan mun sanaan, kun väitän ne tehneeni.

Käytin tuossa taannoin yhden viikonlopun kankaiden leikkuuseen. Tarkoitus oli kyllä leikata ja ommella itselle takki, mutta puuttui takkiin sopivat vetoketjut (vaikka mulla onkin noita vetoketjuja parisen sataa tuolla jemmassa). Innostuin sitten leikkelemään vähän kaikkia näköpiiriin sopivia kangaspaloja. Pari kaavaakin piirsin ja uusia pipokaavojakin rustailin. Kuopuksella on pula talvipiposta, joten hänelle suunnittelin dinosauruspipoa kaksinkertaisesta fleesestä. Tai siis alaosa on kaksinkertaista. Fleeset Jätti-Rätistä.


Tästä tuli vähän liian iso ja kaikenlaista pientä muutosta olen kaavaan tämän jälkeen tehnyt. Vielä pitäisi päästä kuopukselle uusi versio jossain vaiheessa tekemään. Esikoisen piposta ei sitten tullut kuvauskelpoista. Se vaatii vähän enemmän vielä muokkausta.

Esikoinen on nyt ihastunut huppareihin ja koska jostain syystä hänen paitansa ei ole ollenkaan sopivia collari- ja velourhousuihin, päätin ommella hupparin, joka sopii ainakin kaksiin housuihin. Ja taitaa sopia useampiinkin. Kaavaksi valitsin Ottobren (4/2012) Funny Fox:n, koko 134 cm. Olipa mulle eka vetoketjuhuppari! Malli on kiva, mutta vähän mua häiritsee näkyviin jäävä vetoketjun reuna, siis ei ollenkaan sisävaraa ja huppukin oli vuoriton! Mä kyllä vuoritin hupun, ois ollu muuten vähän huolittelemattoman näköinen. Katsotaan mitä teen tolle toiselle hupparille, jonka leikkasin samalla kaavalla. Kaavaa käytän kyllä vastaisuudessakin. Malli sopii oikein hyvin tuolle meidän kukkakepille.
Funny fox - huppari.


Kaavassa oli muuten päällitaskut, mutta mä ihan ajatuksissani leikkasin sen näin, väliäkö tuolla. Joustofrotee Metsolasta.

Samasta joustofroteesta sitten kuopukselle housut. Mokoma kun rupee kasvamaan edellisistä housuistaan ulos. Kaavana Ottobren High Jump -velourhousut, ööh, edelliskesältä (?) En kyl nyt muista lehden numeroo.
Taskuthan ei kaavassa ole tuollaset, mutta kun kerran samalla piirtelin kaavoja siihen Funny Fox huppariin (myös 104 cm koon), niin nappasin siitä taskut näihin.

Taskun kohdalla menee kohdistukset vähän pieleen, mutta menköön nyt.
Kokona 98 cm. Vähän pohdin, pitäiskö leikata 104 cm, mutta päädyin kuitenkin tuohon. Nyt kun on housuja testattu, vois ajatella että se 104 ois ehkä kuitenkin ollu parempi. No, näitä tuli nyt kuitenkin leikattua kuudet. Kyllä ne talven menee. Näissä raidallisissa on sentään leikattu 3 cm ylimääräistä lahkeisiin.

Sitten piti kokeilla samoja housuja päällitaskuilla, edelleen ne hupparin taskut. Käyhän se näinkin. Nämä omenanvihreää velouria Kangas-Mallasta.

Äiti pyysi poseeraamaan:

Taskut, ne on nyt kova sana. Joka aamu kysytään housuista, että onko näissä taskut. No näissä on.

Tämä poika tarvitsee hurjan määrän yöpukuja, kun jostain syystä vaippa valskaa lähes joka yö =( Tässä yksi uusi. Kaavat myös Ottobrestä numero jotain. Housut on Saimit, paitaa en muista, pitäisi käydä kaavoista katsomassa. Jos joku ehdottomasti haluaa tietää, niin kysyy sitten.


Tässä nyt tällä erää. On tuolla kännykässä vielä joku kuva, mutta säästetään ne seuraavaan kertaan, mulla rupee jo takamus puutumaan.




4 kommenttia:

  1. Kyllä tällä määrällä jo peffa puutuukin, kun mitään et kerran oo saanu aikaseksi :D Ei mun vissiin tarvi tolle meiän lapselle mitään housuja tehdäkään, kerran sää jo kuudet leikkasit. Hih. Siistejä ja hauskoja kaikki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä voisin nyt ruveta jo karsimaan niitä nafteiksi käyneitä kaapista, jos vaikka sopis teille.

      Poista
  2. Joskus voi olla tunne ettei mitään oo saanut aikaiseksi, vaikka sit kuitenkin on. Etenkin jos on tuollaisia ärsyttäviä kasseja jotka koko ajan on tiellä ja nalkuttamassa, että tee minut valmiiksi... Tosi kiva tuli tuosta hupparista, mä vähän sitä kangasta himoitsin jossain kohtaa, mutta hillitsin itseni...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitäis varmaan kaikki päivän aikana tehdyt hommat kuvata, niin vois ilalla katsoa, että mitä sitä tulikaan tehtyä.

      Poista